Приватне акціонерне товариство "Вінницяагроспецпостач"

Код за ЄДРПОУ: 00913154
Телефон: 0432-27-40-86
e-mail: venglin1@ukr.net
Юридична адреса: вул. Олега Антонова 13, м. ВІнниця, Україна, 21034
 

Річний звіт за 2012 рік

16. Відомості про аудиторський висновок

АУДИТОРСЬКИЙ ВИСНОВОК (ЗВІТ НЕЗАЛЕЖНОГО АУДИТОРА)
ЩОДО ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ за 2012 рік ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА
"ВІННИЦЯАГРОСПЕЦПОСТАЧ" код за ЄДРПОУ 00913154
ВЛАСНИКАМ ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА КЕРІВНИЦТВУ ПРИВАТНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА
"ВІННИЦЯАГРОСПЕЦПОСТАЧ"
в зв'язку з поданням звітності до Національної Комісії з Цінних Паперів та Фондового Ринку
ЗВІТ ЩОДО ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ
Незалежний Аудитор Аудитор Гуцалюк Володимир Володимирович провів аудит фінансової звітності ПрАТ "Вінницяагроспецпостач", за 2012 рік, що додаються, яка включає: Баланс підприємства станом на 31.12.2012 р., Звіт про фінансові результати за 2012 р. за рік що закінчився на зазначену дату, стислий виклад суттєвих облікових політик та інші пояснювальні примітки.
Управлінський персонал несе відповідальність за підготовку та достовірне представлення цієї фінансової звітності у відповідності до концептуальної основи фінансової звітності, що діє в Україні та за такий внутрішній контроль, який управлінський персонал визначає необхідним для забезпечення складання фінансової звітності , що не містить суттєвих викривлень унаслідок шахрайства або помилки.
Відповідальністю аудитора є висловлення думки щодо цієї фінансової звітності на основі результатів проведеного ним аудиту. Аудиторська перевірка проведена та аудиторський висновок складено відповідно до Міжнародних стандартів аудиту, прийнятих в Україні в якості національних (далі - МСА), зокрема до МСА 700 "Формулювання думки та надання звіту щодо фінансової звітності", МСА 705 "Модифікація думки у звіті незалежного аудитора", МСА 706 "Пояснювальні параграфи та параграфи з інших питань у звіті незалежного аудитора" та діючого законодавства України (законів України "Про аудиторську діяльність ", "Про господарські товариства", "Про цінні папери і фондовий ринок ", "Цивільного кодексу ", "Вимог до аудиторського висновку при розкритті інформації емітентами цінних паперів (крім емітентів облігацій місцевої позики)", затвердженого Рішенням ДКЦПФР України за № 1360 від 29.09.2011 р., зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28.11.2011 р. за № 1358/20096).
Ці стандарти вимагають від нас дотримання відповідних етичних вимог, а також планування й виконання аудиту для отримання достатньої впевненості, що фінансова звітність не містить суттєвих викривлень. Аудит передбачає виконання аудиторських процедур для отримання аудиторських доказів щодо сум і розкриттів у фінансовій звітності. Вибір процедур залежить від судження аудитора, включаючи оцінку ризиків суттєвих викривлень фінансової звітності внаслідок шахрайства або помилки. Виконуючи оцінку цих ризиків, аудитор розглядає заходи внутрішнього контролю, що стосуються складання та достовірного подання суб'єктом господарювання фінансової звітності, з метою розробки аудиторських процедур, які відповідають обставинам, а не з метою висловлення думки щодо ефективності внутрішнього контролю суб'єкта господарювання. Аудит включає також оцінку відповідності використаної облікової політики, прийнятність облікових оцінок, зроблених управлінським персоналом, та оцінку загального подання фінансової звітності. В обов'язки аудитора входить представлення висновку на підставі даних аудиторської перевірки наданої звітності за 2012 рік.
Я вибірково перевірив інформацію, яка підтверджує цифровий матеріал, який покладено у основу фінансової звітності підприємства та отримав достатні і належні аудиторські докази для висловлення моєї думки, щодо наданої звітності за 2012 рік.


" Підстава для висловлення умовно-позитивної думки

Не створювання у товаристві: резерву сумнiвних боргiв, що є вiдхиленням вiд Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 10 "Дебіторська заборгованість", затвердженого наказом МФУ № 237 від 08.10.1999 р. із змінами та доповненнями, резервів на оплату відпусток працівників, на додаткове пенсійне забезпечення, на виконання гарантійних зобов'язань, на реструктуризацію та на виконання зобов'язань за обтяжливими контрактами, як цього вимагається П(С)БО 11 "Зобов'язання", дає підставу аудитору на висловлення умовно-позитивної думки.

УМОВНО-ПОЗИТИВНА ДУМКА

На думку аудитора, за винятком впливу питання, про яке йдеться у параграфі "Підстава для висловлення умовно-позитивної думки", фінансова звітність (Баланс підприємства, Звіт про фінансові результати) відображає достовірно, в усіх суттєвих аспектах фінансовий стан ПрАТ "Вінницяагроспецпостач" станом на 31 грудня 2012 року та його фінансові результати і рух грошових коштів за рік, що закінчився на зазначену дату відповідно до концептуальної основи фінансової звітності, що діє в Україні, та відповідають вимогам законодавства і нормативним актам України.


ЗВІТ ЩОДО ВИМОГ ІНШИХ ЗАКОНОДАВЧИХ І НОРМАТИВНИХ АКТІВ УКРАЇНИ

1. ІНФОРМАЦІЯ ПРО АУДИТ


Основні відомості про емітента

Повне найменування Приватне акціонерне товариство
"Вінницяагроспецпостач"
Код за ЄДРПОУ 00913154
Місцезнаходження м. Вінниця, пров. К. Маркса 13
Дата державної реєстрації 09.08.1995

Основні відомості про аудитора

Прізвище, ім'я та по батькові Гуцалюк Володимир Володимирович
Ідентифікаційний код 2760409631
Місцезнаходження м. Вінниця, пл. Гагаріна, буд. № 2 офіс № 3
Контактний телефон (0432) 55-08-20
Дані про державну реєстрацію Зареєстрований РП ВМР від 25.11.2003 р., за №21740170000033351
Дані про реєстрацію аудитора Сертифікат аудитора - серія А № 004804, виданий на підставі рішення АПУ від 22 червня 2001року за №102 від 22 червня 2001 року, термін дії сертифікату продовжено до 22 червня 2015 року, згідно рішення АПУ № 219/2 від 14 липня 2010 року. Свідоцтво про внесення в РСАД № 3298 видане за рішенням Аудиторської палати України від 27.11.2003 р. за № 129

Масштаб аудиторської перевірки:

Номер і дата договору на проведення аудиту № 05/ 13-РЗ від 04.04.2013 р.
Дата початку проведення аудиту 04.04.2013
Дата закінчення проведення аудиту 25.04.2013

У відповідності до зазначеного договору ПрАТ "Вінницяагроспецпостач" та Незалежним аудитором Гуцалюк Володимир Володимирович, який здійснює аудиторську діяльність на підставі сертифіката аудитора та свідоцтва про включення до Реєстру аудиторських фірм та аудиторів, проведено незалежний аудит фінансової звітності ПрАТ "Вінницяагроспецпостач".
Аудиторська перевірка проведена та аудиторський висновок складено у відповідності до Міжнародних стандартів контролю якості, аудиту, огляду, іншого надання впевненості та супутніх послуг.
Для проведення перевірки аудитору було надано документацію підприємства, що перевіряється, а саме: фінансову та податкову звітність, регістри бухгалтерського обліку, відомості аналітичного обліку, первинні документи з обліку руху грошових коштів, матеріальних цінностей, розрахунків підприємства. Висновки аудиторів ґрунтувались на документах та інформації, які були надані їм підприємством в процесі виконання роботи. Аудитори не виключають можливість наявності документів та інформації, які, з якихось причин, не були їм надані, і які б могли вплинути на отримані висновки.
Відповідальність стосовно наданої для аудиторської перевірки звітності, достовірність та повноту документів несе керівництво та службові особи підприємства, що перевіряється, які надали таку інформацію. Обов'язком аудиторів є висловлення висновку стосовно фінансової звітності на підставі проведеного аудиту.
Під час перевірки аудиторами виконувались наступні процедури:
- Опитування й аналіз;
- Вивчення наданих звітів та їх порівняльний аналіз;
- Перевірка розрахунків, порівняльний аналіз звітності і даних бухгалтерії;
- Звірка, одержання підтверджень;
- Співставлення даних бухгалтерського, податкового обліку та звітності;
- Аналітичні розрахунки і процедури;
- Елементи економічного аналізу.
У своїй роботі аудитор використовував принцип вибіркової перевірки. Під час перевірки до уваги бралися тільки суттєві викривлення.
Аудитор здійснив перевірку відповідно до припущень, що інформація, надана для перевірки, є достовірною і повною. Аудитор вибірково перевірив інформацію, яка підтверджує цифровий матеріал, який покладено у основу фінансової звітності підприємства та зібрав достатньо доказів, які забезпечують обґрунтовану підставу для висловлення думки та складання аудиторського висновку про фінансові звіти підприємства.
Цей висновок має юридичну чинність тільки в тому випадку, якщо він наданий цілком і використовується відповідно до мети, передбаченої договором підприємства з аудитором. Аудитор не зобов'язаний поновлювати цей висновок, у тому числі й у випадку будь-яких змін після дати його надання. Усі зазначені в цьому висновку рекомендації ґрунтуються на нормах законодавства України, що були чинними протягом періоду перевірки та прийняті до виконання за рішенням керівництва Підприємства.
Аудитор обумовлює, що він не зобов'язані виконувати додаткову роботу, додатково давати офіційні пояснення і показання, якщо тільки немає попередньої і не буде наступної письмової згоди аудитора на це.

2. ЗАГАЛЬНИЙ СТАН БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ ТА ЗВІТНОСТІ


Відповідальність "за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів і звітності протягом встановленого терміну, але не менше трьох років...", на підприємстві, що перевірялось, несе відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" керівник, який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів.
Керівник та головний бухгалтер несуть персональну відповідальність за повноту та достовірність обліку та звітності. Відповідальність працівників бухгалтерської служби за ведення бухгалтерського обліку регулюється посадовими інструкціями.
Бухгалтерський облік на підприємстві ведеться бухгалтерською службою на чолі з головним бухгалтером. Діяльність працівників бухгалтерії регламентується посадовими інструкціями, що затверджені на підприємстві. Бухгалтерська служба підприємства крім вимог чинного законодавства у своїй роботі керується також "Наказом про організацію бухгалтерського обліку й облікову політику підприємства", затвердженого керівником на 2012 рік.
Бухгалтерський облік ПрАТ "Вінницяагроспецпостач" станом на 31 грудня 2012 року, відповідає вимогам Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні" із врахуванням змін та доповнень, та інших нормативних документів з питань організації бухгалтерського обліку.
Фінансова звітність складена відповідно до вимог П(С)БО 1 "Загальні вимоги до фінансової звітності" затвердженого наказом МФУ № 87 від 31.03.1999 р. із врахуванням змін та доповнень.
Складена фінансова звітність за 2012 рік ПрАТ "Вінницяагроспецпостач" відповідає даним синтетичного обліку, дані окремих форм звітності відповідають один одному.

3. РОЗКРИТТЯ ІНФОРМАЦІЇ ЩОДО ОКРЕМИХ ЕЛЕМЕНТІВ ФІНАНСОВОЇ ЗВІТНОСТІ


Необоротні активи підприємства
До складу необоротних активів підприємства відносяться: нематеріальні активи, основні засоби, незавершене будівництво, довгострокові біологічні активи, довгострокові фінансові інвестиції, довгострокова дебіторська заборгованість, інвестиційна нерухомість, відстрочені податкові активи, гудвіл та інші необоротні активи. Станом на 31.12.2012 р. на балансі підприємства обліковується декілька складових необоротних активів - основні засоби підприємства та довгострокові фінансові інвестиції.
" Основні засоби
Підприємство основними засобами вважає матеріальні активи, які утримуються з метою використання їх у процесі виробництва або постачання товарів, надання послуг, для здійснення статутної діяльності, очікуваний строк корисного використання (експлуатації) яких становить більше одного року. Бухгалтерський облік основних засобів на підприємстві забезпечує своєчасне відображення на рахунках бухгалтерського обліку повної інформації про оцінку, надходження основних засобів, їх внутрішнє переміщення (зі складу в цех (відділ, дільницю), з цеху в цех тощо), вибуття (реалізація, ліквідація, безоплатна передача, нестача, псування тощо); відображення даних про нарахування амортизації основних засобів за звітний період та їх зносу з початку корисного використання; визначення витрат, пов'язаних з підтриманням основних засобів у робочому стані (технічні огляди, поточне обслуговування), їх ремонтом і поліпшенням; визначення фінансових результатів від реалізації та іншого вибуття основних засобів; інформацією для складання звітності про основні засоби і капітальні інвестиції.
Підставою для зарахування на баланс Підприємства основних засобів є акт введення в експлуатацію основних засобів. Основні засоби зараховуються на баланс підприємства за первісною вартістю, яка складається з таких витрат: суми, що сплачують постачальникам і підрядникам за устаткування, інструмент, інвентар та інші необоротні активи; реєстраційні збори та аналогічні платежі, що здійснюються у зв'язку з придбанням (отриманням) прав на об'єкт основних засобів; суми ввізного мита; суми непрямих податків у зв'язку з придбанням основних засобів; витрати зі страхування ризиків доставки основних засобів; витрати на транспортування, установку, монтаж, налагодження і пуск основних засобів; інші витрати, безпосередньо пов'язані з доведенням основних засобів до стану, у якому вони придатні для використання із запланованою метою. Витрати на доставку, установку, монтаж та інші витрати на забезпечення введення в експлуатацію таких основних засобів включаються до їх первісної вартості з відображенням в обліку капітальних інвестицій.
Підприємство у відповідності до Законодавства України володіє, користується і розпоряджається майном, що є у його власності відповідно до мети створення та предмету діяльності товариства.
Станом на 31.12.2012 р. по даних підприємства власні основні засоби становлять, тис.грн.:
Основні засоби На початок
звітного періоду На кінець
звітного періоду
Залишкова вартість 924,1 886,2
Первісна вартість 1 818,4 1 814,7
Знос 894,3 928,5
В результаті проведених аудиторських процедур аудитором встановлено, що в бухгалтерському обліку основні засобів класифіковані та відображені відповідно до вимог П(С)БО 7 "Основні засоби", затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27 квітня 2000 року № 92 із врахуванням змін та доповнень.
Об'єктом амортизації на підприємстві є залишкова вартість основних засобів. Нарахування амортизації здійснюється протягом строку експлуатації об'єкта, який встановлюється підприємством при визнанні цього об'єкта активом (при зарахуванні на баланс), і призупиняється на період його консервації. Сума нарахованої амортизації відображається за дебетом рахунків обліку витрат діяльності, виробництва у кореспонденції з рахунком обліку зносу (амортизації) необоротних активів. Нарахування амортизації проводиться підприємством щомісяця. Підприємство застосовує норми та методи нарахування амортизації по основним засобам передбачені законодавством.
В результаті проведених аудиторських процедур, стосовно повноти та правильності відображення в обліку капітального ремонту основних засобів, правильність нарахування амортизації, правильність відображення в обліку надходження, внутрішнього переміщення та вибуття (списання) основних засобів, аудиторами встановлено, що суттєвих помилок, які можуть привести до викривлення показників фінансової звітності не встановлено.

" Фінансові інвестиції
Підприємство має фінансові інвестиції в акції , частки у статутному капіталі інших підприємств.
Станом на 31.12.2012 р. по даних підприємства фінансові інвестиції становлять, тис.грн.
Найменування показника На початок
звітного періоду На кінець
звітного періоду
Які обліковуються за методом участі в капіталі інших підприємств 48,6 36,0
Інші фінансові інвестиції - -

Склад фінансових інвестицій станом на 31.12.2012 р. наступний:
1. Фінансові інвестиції, які обліковуються за методом участі в капіталі інших підприємств становлять 36,0 тис.грн.:
" ТОВ "Поділляпостач" - 17,2 тис.грн.;
" ПАТ "Облагрообладнання" - 3,7 тис.грн.;
" ДП "Вінтехагро" - 15,1 тис.грн.
Облік придбання, списання та іншого вибуття фінансових інвестицій відповідає вимогам П(С)БО 12 "Фінансові інвестиції", Затверджено Наказом Міністерства фінансів України від 26 квітня 2000 р. N 91 із змінами та доповненнями.

Оборотні активи підприємства
До складу оборотних активів підприємства відносяться: виробничі запаси, поточні біологічні активи, незавершене виробництво, готова продукція, товари, векселі одержані, дебіторська заборгованість, поточні фінансові інвестиції, грошові кошти та їх еквіваленти та інші оборотні активи.
Станом на 31.12.2012 р. на балансі підприємства обліковується декілька складових оборотних активів - виробничі запаси, дебіторська заборгованість, грошові кошти та їх еквіваленти, інші оборотні активи.

" Виробничі запаси
Бухгалтерський облік запасів ведеться в кількісно-сумарному виразі. Первинний облік ведеться в кількісному вимірнику за місцями зберігання запасів та матеріально-відповідальними особами.
Класифікація і оцінка виробничих запасів на підприємстві відповідає вимогам П(С)БО 9 "Запаси", затвердженого МФУ № 246 від 20.10.1999 р. із врахуванням змін та доповнень та згідно з прийнятою на підприємстві обліковою політикою. Вартість окремих видів запасів обліковується на відповідних субрахунках рахунках 20 "Виробничі запаси", 23 "Виробництво", 26 "Готова продукція", 28 "Товари". Аналітичний облік запасів ведеться за кожним найменуванням, якому присвоюється номенклатурний номер.
Облік надходження, використання, реалізації та вибуття малоцінних та швидкозношуваних предметів, строком використання менше ніж 1 рік, відображається згідно вимог П(С)БО 9 "Запаси", затвердженого МФУ № 246 від 20.10.1999 р. із врахуванням змін та доповнень.
Первинний облік запасів здійснюється як з використанням типових форм так і з використанням самостійно розроблених форм первинних документів, що містять усі обов'язкові реквізити.
Інформація з первинних документів узагальнюється у зведених облікових документах.
Метод оцінки вибуття запасів - ідентифікованої собівартості відповідної одиниці запасів. Протягом звітного періоду було забезпечено незмінність визначених методів оцінки вибуття запасів.
Станом на 31.12.2012 р. по даних підприємства склад виробничих запасів наступний, тис.грн.:
Найменування показника На кінець
звітного періоду
Сировина й матеріали -
Купівельні напівфабрикати та комплектуючі вироби -
Паливо 3,5
Тара й тарні матеріали -
Будівельні матеріали -
Матеріали, передані в переробку -
Запасні частини 5,6
Матеріали сільськогосподарського призначення -
Інші матеріали 12,1
Поточні біологічні активи -
Малоцінні та швидкозношувані предмети -
Виробництво -
Брак у виробництві -
Напівфабрикати -
Готова продукція -
Продукція сільськогосподарського виробництва -
Товари 1 584,2
Разом 1 605,5

Залишки запасів за даними аналітичного обліку співпадають з даними синтетичного обліку. Вибірковою перевіркою відхилень не виявлено.
Перевіркою правильності списання вартості запасів із застосуванням методів, передбачених обліковою політикою підприємства, недоліків та помилок не виявлено. Помилок при відображенні операцій з запасами в бухгалтерському обліку вибірковою перевіркою не виявлено.

" Дебіторська заборгованість
На підприємстві дебіторська заборгованість визнається активом, якщо існує ймовірність отримання підприємством майбутніх економічних вигод та може бути достовірно визначена її сума. Поточна дебіторська заборгованість за продукцію, товари, роботи, послуги визнається активом одночасно з визнанням доходу від реалізації продукції, товарів, робіт і послуг та оцінюється за первісною вартістю. Поточна дебіторська заборгованість на підприємстві, яка є фінансовим активом, включається до підсумку балансу за чистою реалізаційною вартістю.
Станом на 31.12.2012 р. по даних підприємства дебіторська заборгованість за товари, роботи. послуги складає, тис.грн.:
Дебіторська заборгованість за товари, роботи, послуги На початок
звітного періоду На кінець
звітного періоду
чиста реалізаційна вартість 86,4 160,3
первісна вартість 86,4 160,3
резерв сумнівних боргів - -

Дебіторська заборгованість за розрахунками становить, тис.грн.:
Найменування показника На початок
звітного періоду На кінець
звітного періоду
Дебіторська заборгованість за розрахунками з бюджетом 182,2 48,5
Інша поточна дебіторська заборгованість 0,3 -
Поточні фінансові інвестиції - -

Поточна дебіторська заборгованість, яка не пов'язана з реалізацією продукції, робіт, послуг, що визнана безнадійною на протязі звітного періоду відображена у складі інших операційних витрат.
Визнання та оцінка реальності дебіторської заборгованості відповідає вимогам Положення П(С)БО 10 "Дебіторська заборгованість", затвердженого наказом МФУ № 237 від 08.10.1999 р. із змінами та доповненнями.
Станом на 31.12.2012 р. по даних підприємства грошові кошти та їх еквівалент складають, тис.грн.:
Найменування показника На початок
звітного періоду На кінець
звітного періоду
в банку в національній валюті 339,1 590,9
у тому числі в касі - -
в іноземній валюті - -

Власний капітал підприємства
Аналітичний облік статутного, пайового, додаткового вкладеного, резервного, неоплаченого, вилученого капіталів та нерозподіленого прибутку на підприємстві ведеться з використанням відповідних рахунків бухгалтерського обліку класу 4 "Власний капітал та забезпечення зобов'язань. Рахунки цього класу призначені для узагальнення інформації про стан і рух коштів різновидностей власного капіталу - статутного, пайового, додаткового, резервного, вилученого, неоплаченого, а також нерозподілених прибутків (непокритих збитків), цільових надходжень, забезпечень майбутніх витрат і платежів, страхових резервів.
Структура власного капіталу товариства станом на 31.12.2012 р. становить, тис.грн.:
Найменування показника На початок
звітного періоду На кінець
звітного періоду
Статутний капітал 14,0 14,0
Додатковий капітал 647,0 647,0
Резервний капітал - 2,1
Нерозподілений прибуток (непокритий збиток) 2 616,4 2 573,3
Неоплачений капітал - -
Разом 3 277,4 3 236,4

Порядок розподілу прибутку підприємства здійснюється згідно зі Статутом та рішенням зборів акціонерів.

" Інформація про статутний капітал
Об'явлений статутний капітал підприємства становить 13891,50 грн. Величина статутного капіталу на 31.12.2012 р. становить 13891,50 грн.. Станом на 31.12.2012 року статутний капітал сплачено повністю.
Інформація про випуски акцій:
Дата реєстрації випуску акцій 29.11.2010
Номер свідоцтва про реєстрацію випуску акцій 146/02/1/10
Найменування органу, що зареєстрував випуск акцій Вінницьке ТУ ДКЦПФР
Код цінного папера UA4000110761
Тип цінного папера Іменні прості
Форма існування та форма випуску акцій Бездокументарна
Номінальна вартість акції (грн.) 1,75
Кількість акцій (штук) 7938
Загальна номінальна вартість акцій (грн.) 13891,50
Частка у статутному капіталі (%) 100

З метою приведення діяльності Товариства у відповідність до норм Закону України "Про акціонерні товариства" від 17.09.2008 р. № 514-VI керівництвом товариства:
- обрано тип товариства - приватне акціонерне товариство
- змінено найменування акціонерного товариства з відкритого на приватне
- внесені зміни до Статуту товариства та Статут товариства викладений в новій редакції.

" Створення та використання резервного капіталу
Статутам підприємства передбачено, що за рахунок чистого прибутку, що залишається в розпорядженні Товариства:
- виплачуються дивіденди;
- створюється та поповнюється резервний капітал;
- накопичується нерозподілений прибуток (покриваються збитки).
Станом на 31.12.2012 року розмір резервного капіталу становив 2,1 тис.грн.
По результатам діяльності за 2012 рік, підприємство отримало прибуток 2,0 тис.грн., відрахування до резервного капіталу підприємством не проводилось. Протягом 2012 року використання резервного фонду не здійснювалося.
Формування в бухгалтерському обліку інших фондів підприємством не здійснювалося.
На думку аудитора, розкриття інформації про власний капітал в балансі підприємства в повній мірі відповідає вимогам чинного законодавства України.

Розкриття інформації про зобов'язання
На підприємстві зобов'язання визначають згідно П(С)БО 11 "Зобов'язання" затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 31 січня 2000 р. N 20 від 11.02.2000 р. та Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 лютого 2000 р. N 85/4306 із врахуванням змін та доповнень. Зобов'язання підприємством визнаються, якщо його оцінка може бути достовірно визначена та існує ймовірність зменшення економічних вигод у майбутньому внаслідок його погашення. Якщо на дату балансу раніше визнане зобов'язання не підлягає погашенню, то його сума включається до складу доходу звітного періоду.
З метою бухгалтерського обліку на підприємстві зобов'язання поділяються на: довгострокові; забезпечення, поточні. Забезпечення створюються для відшкодування наступних (майбутніх) операційних витрат на: виплату відпусток працівникам; додаткове пенсійне забезпечення; виконання гарантійних зобов'язань; реструктуризацію; виконання зобов'язань щодо обтяжливих контрактів тощо. До довгострокових зобов'язань належать: довгострокові кредити банків; інші довгострокові фінансові зобов'язання; відстрочені податкові зобов'язання; інші довгострокові зобов'язання. Поточні зобов'язання включають: короткострокові кредити банків; поточну заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями; короткострокові векселі видані; кредиторську заборгованість за товари, роботи, послуги; поточну заборгованість за розрахунками з одержаних авансів, за розрахунками з бюджетом, за розрахунками з позабюджетних платежів, за розрахунками зі страхування, за розрахунками з оплати праці, за розрахунками з учасниками, за розрахунками із внутрішніх розрахунків; інші поточні зобов'язання. Поточні зобов'язання відображаються в балансі за сумою погашення.
Підприємство за звітний рік, станом на 31.12.2012 р. має наступну структуру зобов'язань, тис.грн.:
Найменування показника На початок
звітного періоду На кінець
звітного періоду
Короткострокові кредити банків - -
Поточна заборгованість за довгостроковими зобов'язаннями - -
Кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги 236,0 25,4
Поточні зобов'язання за розрахунками: - -
з бюджетом - 27,4
зі страхування 3,9 5,8
з оплати праці 18,8 26,3
зобов'язання, пов'язані з необоротними активами та групами вибуття, утримуваними для продажу - -
Інші поточні зобов'язання 3,9 231,6
Разом 262,6 316,5

Система оплати праці на підприємстві включає перелік витрат на виплату основної та додаткової заробітної плати, інші види заохочень і виплат, які передбачені положеннями колективного договору.
Оплата праці працівників здійснювалась згідно з штатним розкладом за фактично відпрацьований час, відповідно до умов роботи та у відповідності до вимог Кодексу законів про працю України.
До складу валових витрат у податковому обліку включена сума витрат на виплату основної та додаткової заробітної плати працівників, премій, заохочень та інших виплат, що передбачені колективним договором, крім того, до складу валових витрат віднесені нарахування до обов'язкових соціальних фондів.
Враховуючи значний обсяг документообігу підприємства за розрахунками з оплати праці і, відповідно, неможливістю провести суцільну перевірку за весь період, що перевіряється, у зв'язку з обмеженістю часу аудиторської перевірки, аудиторами було здійснено вибіркову перевірку розрахунків з оплати праці з метою виявлення випадків порушення вимог, Закону України "Про оплату праці" від 24.03.1995 за № 108/95-ВР, із змінами та доповненнями та КЗпП щодо своєчасності та повноти розрахунків з оплати праці, а також виплати заробітної плати виключно грошима.
Проведеною перевіркою порушення вимог зазначених законодавчих документів аудитором не виявлено.

Розкриття інформації щодо формування собівартості реалізованої продукції та обсягу чистого прибутку

" Собівартість реалізованих товарів
Собівартість реалізованих товарів визначається Підприємством згідно з П(С)БО 9 "Запаси".
Відображення собівартості реалізованої продукції (робіт, послуг) в бухгалтерському обліку Підприємства здійснюється згідно з П(С)БО 16 "Витрати".
До виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) включаються:
- прямі матеріальні витрати;
- прямі витрати на оплату праці;
- інші прямі витрати;
- змінні загальновиробничі та постійні розподілені загальновиробничі витрати.
Перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) встановлено підприємством самостійно.
Перевіркою правильності віднесення витрат у грошовій, матеріальній або нематеріальній формах до витрат Підприємства встановлено :
- первинні документи в бухгалтерській службі обробляють бухгалтери, які ведуть свої ділянки обліку, такі як: основні засоби, заробітна плата, послуги, витрати на виробництво та собівартість продукції, тощо;
- ці самі бухгалтери контролюють наявність усіх первинних документів, що підтверджують будь-яку операцію;
- періодичність віднесення витрат на формування фінансових результатів щомісячна.

" Витрати та доходи підприємства
На підприємстві ведеться бухгалтерський та податковий облік витрат виробництва, витрат обігу та валових витрат відповідно до встановленого порядку.
Ведення обліку витрат на виробництво та склад витрат на виробництво відповідає вимогам П(С)БО 16 "Витрати" затвердженого наказом МФУ № 318 від 31.12.1999 р із врахуванням змін та доповнень.
Фактична собівартість та оцінка залишків незавершеного виробництва на підприємстві достовірні і обраховуються згідно чинного законодавства.
На підприємстві облік загальновиробничих витрат ведеться згідно чинного законодавства, порядок та правильність розподілу цих витрат ведеться згідно обраній обліковій політиці, П(С)БО 16 "Витрати" та не суперечить чинному законодавству.
Формування виручки (валового доходу) від реалізації продукції (робіт, послуг) проводиться відповідно до П(С)БО 15 "Дохід" затвердженого наказом МФУ № 290 від 29.11.1999 р. з врахуванням змін та доповнень.
Склад доходів та витрат підприємства за 2012 р., тис.грн.:
Найменування показника За звітний період За попередній період
Чистий дохід (виручка) від реалізації продукції (товарів, робіт, послуг) 18 063,4 12 800,9
Інші операційні доходи 840,5 1 143,4
Інші звичайні доходи 255,5 3 054,9
Собівартість реалізованої продукції (товарів, робіт,послуг) 16 575,2 11 881,8
Інші операційні витрати 2 618,3 1 815,0
Інші витрати 9,0 102,9
Податок на прибуток - 733,2
Чистий прибуток (збиток) - 43,1 2 466,3

При визначенні суми прибутку від продажу товарів, продукції, робіт, послуг підприємство керувалося Законом України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", відповідними нормами П(С)БО 1, 3, 6, 15, 16, 17 та обліковою політикою.
Проведеними перевірками та тестуваннями аудиторами не виявлено чинників, які суттєвим чином перекручують розмір фінансового результату діяльності підприємства, відображеного у фінансових звітах. Підприємство за звітний період 2012 р. отримало 43,1 тис.грн. збитків.

4. ІНША ДОПОМІЖНА ІНФОРМАЦІЯ


Вартість чистих активів акціонерного товариства
Під вартістю чистих активів акціонерного товариства (далі - АТ) розуміється величина, яка визначається шляхом вирахування із суми активів, прийнятих до розрахунку, суми його зобов'язань, прийнятих до розрахунку.
Розрахунок вартості чистих активів за звітний та попередній періоди здійснено згідно з Методичними рекомендаціями щодо визначення вартості чистих активів акціонерного товариства, схвалених рішенням ДКЦПФР від 17.11.2004 р. № 485, Цивільного кодексу України. Розрахунок проведено за даними Балансу підприємства, складеного станом на 31.12.2012 р.: розрахункова вартість чистих активів - різниця рядків балансу 280, 430, 480, 620 та 630; статутний капітал - рядок балансу 300; скоригований статутний капітал - різниця рядків балансу 300, 360 та 370.
Розрахунок вартості чистих активів, тис.грн.:
Найменування показника На початок
звітного періоду На кінець
звітного періоду
Вартість чистих активів акціонерного товариства 3 277,4 3 236,4
Статутний капітал 14,0 14,0
Скоригований статутний капітал 14,0 14,0

Розрахункова вартість чистих активів перевищує статутний капітал та скоригований статутний капітал. Вимоги частини третьої статті 155 Цивільного кодексу України дотримані. Зменшення статутного капіталу не вимагається.

Виконання значних правочинів (відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства")
Значний правочин - правочин (крім правочину з розміщення товариством власних акцій), учинений акціонерним товариством, якщо ринкова вартість майна (робіт, послуг), що є його предметом, становить 10 і більше відсотків вартості активів товариства, за даними останньої річної фінансової звітності.
Аудитор переконався, що виконання значних правочинів протягом звітного року товариством здійснювалось відповідно до Закону України "Про акціонерні товариства" за рішеннями наглядової ради товариства, правління товариства та загальних зборів акціонерів товариства.

Стан корпоративного управління
Стан корпоративного управління на Товаристві здійснюється згідно до Закону України "Про акціонерні товариства". Контроль за діяльністю товариства здійснює Наглядова Рада. Перевірку фінансово-господарської діяльності проводить Ревізор товариства. Служби внутрішнього аудиту Наглядовою Радою не створено.
Корпоративне управління Товариством здійснюється Загальними зборами, які вибирають Правління товариства, Наглядову раду та наділяють їх повноваженнями управління в період між зборами. Контроль над Правлінням Товариства здійснює Наглядова рада.

Ризики суттєвого викривлення (Стосовно ідентифікації та оцінки аудиторами ризиків суттєвого викривлення фінансової звітності внаслідок шахрайства (МСА 240 "Відповідальність аудитора, що стосується шахрайства, при аудиті фінансової звітності")) .
Управлінський персонал несе відповідальність за підготовку та достовірне представлення фінансової звітності у відповідності до концептуальної основи фінансової звітності, що діє в Україні та за такий внутрішній контроль, який управлінський персонал визначає необхідним для забезпечення складання фінансової звітності , що не містить суттєвих викривлень унаслідок шахрайства або помилки.
Зауважимо, що в обов'язки аудитора входить представлення висновку на підставі даних аудиторської перевірки наданої звітності за 2012 рік. Отже під час проведення аудиторської перевірки аудитором не виявлено обставин, що свiдчать про можливiсть шахрайства та викривлення фінансової звітності в наслідок шахрайства або суттєвих помилок.


5. АНАЛІЗ ФІНАНСОВОГО СТАНУ


Показники фінансового стану

Показники Орієнтовне позитивне значення На початок звітного періоду На кінець звітного періоду
Коефіцієнт абсолютної ліквідності 0,25 - 0,5 1,29132 1,86698
Коефіцієнт загальної ліквідності 1,0 - 2,0 9,77647 8,31185
Коефіцієнт фінансової стійкості 0,25 - 0,5 0,08012 0,09779
Коефіцієнт покриття зобов'язань власним капіталом 0,5 - 1,0 12,48058 10,22559

" Коефіцієнт абсолютної ліквідності характеризує негайну готовність підприємства ліквідувати поточні зобов'язання і визначається як відношення суми грошових коштів товариства в їх еквівалентів та поточних фінансових інвестицій до суми поточних зобов'язань - станом на кінець року відповідно з розрахунком коефіцієнта підприємство готове негайно ліквідувати поточні зобов'язання.
" Коефіцієнт загальної ліквідності характеризує готовність товариства ліквідувати поточні зобов'язання і визначається як відношення оборотних активів підприємства до суми поточних зобов'язань підприємства - станом на кінець року розрахований коефіцієнт ліквідності свідчить про те, що підприємства може ліквідувати поточні зобов'язання.
" Коефіцієнт фінансової стійкості характеризує співвідношення власних коштів та вартості майна підприємства. Відсоток власних коштів у власному майні вказує на те, що підприємство має достатній рівень фінансової стійкості і відносно незалежне від зовнішніх фінансових джерел - розрахований показник на кінець року свідчить про не стабільний фінансовий стан підприємства.
" Коефіцієнт покриття зобов'язань власним капіталом характеризує співвідношення зобов'язань та власних коштів підприємства - розрахований показник на кінець року свідчить про те, що підприємство не має залежності від залучених коштів.